Nagyon sikeres nap volt, szinte minden előadás dicséretet kapott, s mind között a legtöbbet a Bódog és Szomorilla, áramszünettel fűszerezett előadása, amit Schneider Jankó olyan mesterien hidalt át, szinte a játékban maradva, hogy a nézőtéren ülő egészen kisgyerekek nem kezdtek el sirni, nem ijedtek meg, figyelték tovább az előadást. Aki kisgyerekek, 3 évesek körében mozog tudja, hogy ez milyen nagy szó..
A többit majd ébredés utána hivatalos rész a gyerekszinhaz.hu oldalról
3. nap
Május 9., szerda
10.00 Hepp Trupp Családi Bábszínház: Bódog és Szomorilla
A
szakmai értékelésen minden hozzászóló elragadtatással sz.lt az
előadásról. Külön elemezték az alkotók teljesitményét, Horváth Péter
író, dramaturg kiemelte a szövegkönyv értékeit és Kolozsi /Badacsonyi/ Angéla írói
teljesítményét, A két színész játékáról és Bartal Kiss Rita tervezői
munkájáról is csak a teljes elismerés hangján szóltak
A darab születésének manufakturális módja is sokakat irigységgel és jóérzéssel töltött el erről a Bódog és Szomorilla oldalán videó felvételeken beszélnek az alkotók. Érdemes belenézni
A
Biennálén sok vita zajlik arról melyik korosztálynak is szól az adott
mű. Itt ez fel sem merült, annyira tudatos és egyértelmű, hogy ez
kisgyerekeknek szóló bábjáték.
Horváth Péternek Szabó Lőrinc sorai jutottak eszébe "...csak a derű óráit számolom..." annyira derüs és jó érzés volt látni az előadást, semmit nem tudott róla, meglepte és örömmel töltötte el
Jellemző, már
már keményhenriki megoldás volt, ahogy a preciz szövegkönyvet követő
játékban, egy nézőtéri megjegyzésre Schneider Jankó reagált,
természtesen, viccesen./Közben egy pár perces áramszünet is beütött, de a színészek reakciója megentette a helyzetet attól, hogy a korom sötétben a gyerekek sírni kezdjenek/ A tökéletes profizmus
Horváth Péter
BÉRCZES LÁSZLÓ az otthonosság érzését emelte ki. Úgy érezte, mindent tud, mi fog történni, mégis számtalan meglepetés érte..
15.00 Vojtina Bábszínház: Hamupipőke
Az értékelés
elején sok szó esett a kedvezőtlen körülményekről, ami furcsa mód a
profi nagyszínpad volt, hogy miért nem hatott olyan jól az előadás, mint
pl. a tavalyi marczibányi téri bemutatón. Magamnak is kedvence ez az
előadás, de a nagy térben kicsit süketté vált, ahogy KELEMEN JÓZSEF
fogalmazott. ennek ellenére ő pontosan kit udta vonni azt, amit a
körülmények okoztak és egy derűs, üde előadást látott.
NOVÁK JÁNOS
szerint a közönség jól vette a poénokat, pegett az előadás, jó volt.
különösen a burlezk elemek működtek jól. Hajdu Péter az álkirály
szerepében mesterien bukdácsolt, menekült.
BÉRCZES
LÁSZKÓ először félt hogy egy poros mesedarabot lát, aztán ahogy nézte a
millió ötletet, finomságot, amit beletettek, nagyon jól szórakozott.
Tetszett az előadás. egyetlen gondja volt.. a két harmadnál belemennek a
cipő problémába, miközben ebben a változatban a királyfi és a leány már
korábban összemelegedek, mindenki tudja ki hagyta ott a cipőt... talán
nincs is miért keresni
de mivel a hamupipőke nincs cipő nélkül...
Ekkor felemerült a kérdés, hogy miért helyezte az iró Gimesi Dóra egy koronagyarmatra a történetet...
de ez a kérdés már messzre vitt volna
ismét szóbakerült az adaptáció kérdése elméleti sikon
16:30 Soltis Lajos Színház: Álomevők
Furcsa
mozgsszínházi előadás a celldömölki színház produkciója. Egészen más
kategória, nem is tekinthető profi színháznak vagy igen? ez a szakmai
vitán nem kérdőjeleződött meg. A táncról, a táncjáték születéséről
beszéltek a rendezővel, aki azóta külföldön él, ez egy négy éves
darab... őt is meglepte
de nagyon üdének és szórakoztatónak találták a szakmai tanácskozás résztvevői
20.00 Kolibri Gyermek- és Ifjúsági Színház: Bunyósszív
Novák
János elmondta az íróval /Lutz Hübner/ való régóta tartó kapcsolatukat,
azt hogy a németeknél mennyire természetes az ifjúsági színház, hogy a
problémás ifjúsági témákhoz mennyire félve nyúl a magyar kultúra - film,
könyvek - a színház ebben előbbre tart. Sokat segített e téren a
Platform 11 projekt, aminek keretében az írókat Novák elküldte kamasz
közösségekbe, hogy velük éljenek és ne saját gyerekkoruk, vagy
gyerekeik viselkedése alapján írjanak darabot. Ami ráadásul nem is jó
út, mert sokszor a saját gyerek otthon nem mutatja azt az arcát, amit a
szülő is megismerhet az életüket feldolgozó drámából.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése