2012. május 9., szerda

Biennálé 2. nap

Kisütött a nap. 10 - kor kezdődött az első előadás 20 -kor az utolsó. Utána szakmai megbeszélés. fél tizenkettő után lett vége, mire hazaértem már holnap lett. Majd reggel írok az előadásokról. Nagyon izgalmasak voltak.
 Igen, és jó is volt köztük.

Holnap van és nézzük a keddi eseményeket

10.00 Les Métamorphoses Singulières/Le Grand Parquet/La Cie Graine de Vie: Wolfed Down (FR)
Ez egy francia előadás volt, ahol nem engedtek felvételeket készíteni és a szakmai vitán sem beszéltek róla, lévén vendég. Azt azért érdemes elmondani, hogy fantasztikus bábos teljesítmény volt. 1 személyes, nagyon pimasz és provokativ. A Piroska és a farkas Grimm mese minden rétege feltárult, főleg a felnőtteknek szóló rétegek. Effektiv aktus zajlik a nagymama és a farkas között, ahogy ezt évszázadok óta feltételezi mindenki, de sose beszélünk róla, s még mellbevágóbb volt, amikor a farkasból kibújó megöregedett nagymamát a művész feneke alakította. szóval.. :)
majd keresek valami illusztrációt hozzá 
találtam egy you tube trailert


11.30 Eszme Társulat: SZEMENSZEDETT MESE
Bartal Kiss Rita


Már az ESZME fesztiválon is odavoltam érte - ITT írtam is - most is nagyon tetszett, a közönségnek is, a zsűri egyik felének is.. akinek meg nem, az a darabot csócsálta - a színészeket, Hannus és Bartal Kiss aki a rendező és tervező is - csak dicséret illette.
Bartal Kiss Rita és Hannus Zoltán
13.00 Szputnyik Hajózási Társaság: Antigoné
nem láttam  bocs, de kitört rajtam az agyhalál

15.00 KÁVA Kulturális Műhely: Gubanc
Bori Viktor
Láttam és remek volt 2 óra, a szakma magasszintű ismerete... majd a részletes szakmai vita elemzése után - vissza kell hallgatnom az elhangzottakat,mert késő volt és mindenki sokat beszélt fáradtságában és sokszor eltértek elméleti síkokra... mindenesetre siker volt, egy olyan műfajt magasztaltak amiről négy éve még azt mondták mit keres ez itt... most meg külön fesztivál szervezését több szakmai konferencia szükségességét hangsúlyozták a szakértők

18.00 Kabóca Bábszínház: Hüvelyk Matyi 
Már több előadás színlapján is feltűnt Fige Attila neve, nekem nagyon tetszett a rendezés, a fiúnak stílusa van, remélem jön a még újabb nemedék. mert azt látni kell, hogy ezen a fesztiválon a fiatalok uralják a terepet

19.00 A Kabóca Bábszínház Pimpáré és Vakvarjúcska 
csak DVD ről ment, nagyon vártam, Veress András rendezői munkásságát örömmel követem, és szeretem. A próbán felvett, közönség nélküli DVD nem nyújtott igazi élményt - két Kabóca előadás is volt, lehet hogy elég lett volna egy
 ..
Elkészítettem az interjút a válogató Harangi Máriával - érdekes volt. Felvállalta hogy szubjektiv a válogatás, 80 -nál több előadást nézett meg...
eddig még nincs oka mentegetőzésre 
videó majd a jövő héten
Harangi Mária kisbabájával

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése