2015. december 6., vasárnap

Szőts Orsi

NAPSUGÁR BÁBSZÍNHÁZ BÉKÉSCSABA
A királykisasszony, aki nem mehetett el a bálba
Bemutató: 201. december 5.


Gotfrid, a macska SZŐTS ORSI


Hogyan lettél bábszínész?
Anno,miután leérettségiztem felvettek az Eszterházy Károly főiskola magyar szakára.Gimi negyedikben már kacérkodtam színházzal, az egri FORRÁS DIÁKSZÍNPAD tagja voltam ott ismertem és szerettem meg többek között Ivanics Tomit és Ágoston Petit is, akik hozzám hasonlatosan azóta már hivatásosan koptatják a deszkákat. A magyar szak mellett éreztem, hogy mindenféleképpen szeretnék valami színházzal kapcsolatos dologgal is foglalkozni. Egyik délután Ivanics Tomi megemlítette hogy bábszínész, illetve, bábkészítő stúdió indul a Harlekinben.Akkor, ott, eldöntöttem megyek bábkészítőnek, hiszen képzőművész gimibe jártam, rendszeresen voltak kiállításaim és így színház és vizuális kommunikáció karöltve lehet majd jelen az életemben. Igen ám...A probléma csupán annyi volt hogy, csak én jelentkeztem bábkészítőnek...Így, Lengyel Pál ennyit mondott:Tudja mit Orsolya? Próbálja meg a bábszínészetet, mert én úgy érzem magának ez feküdni fog és mellette pedig bejár majd műhelyezni a Lovasy házaspárhoz és ellesi a dolgokat! S persze már az első héten eldőlt,ennél jobb dolog nem is történhetett volna velem...

Szereted-e a macskákat?
Szinte minden állatot kivétel nélkül szeretek és tisztelek de...Talán inkább kutyás vagyok.Talán...16 éve van kutyám nyilván őket jobban tudom az életemhez kötni.Ha macskám is lenne akkor valószínűleg azt mondanám macsebes vagyok.

Hány macska szereped volt?
Eddig ez volt a második. Az elsőt Veres Andrástól kaptam a Pettson és Findus című darabban. Imádtam Findust játszani. Hiperaktív macskakölyök tele szeretettel és bolondsággal.



Milyen ez a macska, akit most játszol?
A mostani szerepem Gotfrid már teljesen más mint az egykori Findus volt. Egy kellemesen lusta, elegáns és szarkasztikus macska, akinek igen határozott véleménye van a világról és kizárólag akkor tesz dolgokat ha neki ahhoz kedve van. S persze a saját komfortja mindenek előtt! Dizőz. Tipikus macska. Bevallom Gotfridságom minden percét élvezem. Nem akartam sem állatot "imitálni" sem pedig paródiát csinálni. Inkább egyfajta "macska érzetet" szerettem volna kelteni a nézőkben,  hogy úgy legyenek velem, mint egy cicával: Puha és elegáns állat, akit ha meg akar az ember simogatni ott lebeg a levegőben egy kis félsz mert akár oda is kaphat, ha neki nem annyira tetszik épp valami. Elképesztően vonzó és szeretni való állatok. S mivel a darab közben sokszor közvetlen kapcsolatban vagyok a nézőkkel ezt még inkább szerettem volna megvalósítani.
Csató Kata és a kollégák segítségével pedig úgy érzem ez talán sikerült is.


Bajusz Gergely világosító, Rákóczi Antal hangosító, Balázs Csongor, Köböl Lilla
Szőts Orsi, Bíró Gyula, Czumbil Emőke
Csató Kata rendező

A Gyermekszínházi Portál villáminterjúja
képgaléria ITT a Fotoda oldalon
 Bonusz
amikor Orsi nem macska

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése