2015. december 6., vasárnap

Balázs Csongor

NAPSUGÁR BÁBSZÍNHÁZ BÉKÉSCSABA
A királykisasszony, aki nem mehetett el a bálba
Bemutató: 2015. december 5
.

A királykisasszony szőke hercege BALÁZS CSONGOR
A Békéscsabai Napsugár Bábszínház művésze, Balázs Csongor 18 évesen azon gondolkodott, hogy masszőr, szakács, cukrász vagy színész legyen. Végül másfelé kanyarodott, a színészetet választotta, de azóta is szívesen főz, süt, sőt azóta felfedezte, hogy a bútorkészítésben is örömét leli. Most azonban nem sok ideje marad komódot faragni, gőzerővel folynak a következő bemutató, a Királykisasszony, aki nem mehetett el a bálba című mesejáték próbái.
- Gyerekkora óta arról álmodott, hogy színész lesz?
- Meg sem fordult a fejemben. Tizennyolc évesen találkoztam először a színházzal, amikor otthon, Csíkszeredán bérletet váltottam. De még akkor sem köteleztem el magam a műfaj mellett, sőt, addig eszembe sem jutott ezen a pályán gondolkodni, amíg az idegenforgalmi szakközépiskolában a könyveléstechnika tanárom meg nem kérdezte, hogy miért nem állok musicalszínésznek. Persze mindig szerepeltem az iskolai bemutatókon, de az, hogy színész legyek, sőt, musicalszínész, megmosolyogtatott. Akkoriban három szakma foglalkoztatott. Nem tudtam eldönteni, hogy masszőrnek, cukrásznak vagy szakácsnak álljak. Ehhez képest színészetet választottam.
- Ezek szerint szabadidejében süt-főz.
- Fogalmazzunk úgy, hogy ezek után fogok. Az eddigi otthonomban, ahol hét évig laktam, ugyanis nem volt hely sütőnek. Ha sütni akartam, akkor a bábszínházban tehettem meg, ehhez azonban ide-oda kellett cipelnem a sütőt az épületen belül, ami nehéz is volt és macerás is. Most azonban új helyre költöztünk a párommal és minden lehetőség adott a kibontakozáshoz. Főzni gyakrabban tudtam eddig is, kedvenc ételem nincs, de az indiai konyhát nagyon szeretem.

- Mit lehet tudni a kedveséről?
- A párom a békéscsabai Torna Club egyik edzője, szintén elvégezte a Békéscsabai Jókai Színház Színitanodájában a táncképzőt, így szoktunk is együtt dolgozni. Hat éve ismerjük egymást, ennek ellenére csak öt hónapja alkotunk párt és nagyon boldogok vagyunk. Mint említettem, most költöztünk új lakásba, ahol mindig lehet mit csinálni. Ha éppen nem játszok, akkor bútort, most éppen komódot készítek.
- Ha jól sejtem, most nem sok ideje van a fafaragásra.
- Most valóban nem sok szabadidővel rendelkezem, hiszen gőzerővel próbáljuk a Királykisasszony, aki nem mehetett el a bálba című mesejátékot. A mese szövege nagyon szép, az előadás pedig különleges lesz, hiszen árnyjátékként adjuk elő. Én vagyok a műben a herceg.
- A szőke herceg, ha már a hajszínénél tartunk. De akkor ez most nem fog látszani?
- Ez maradjon titok. Aki megnézi a darabot, amit december 5-én mutat be a Napsugár Bábszínház Békéscsabán, az Ibsen házban, megtudja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése